Dette var de første riggene verftet hadde bygget for norsk sokkel. Flere bedrifter ble engasjert da den første riggen kom til Norge for å imøtekomme norske sokkel krav. En stund etter arbeidet med første rigg til Norge kom i gang i Sandnes, ble Westcon Power & Automation(WPA) engasjert på en mindre jobb.
Dette var starten til at WPA fikk ansvar for hele riggen på alle fagdisipliner, samt også på de tre neste riggene.
På de tre neste riggene ble mye arbeid gjort i transitt fra Kina til Norge, og da ble Westcon Yard valgt som verft.
Det ble også gjort en del arbeid på verftet i Yantai.
Jobbene gjekk i hovedsak ut på å få SUT på riggene.
Oppfølging NORSOK regelverk med Ptil og DNV sine klassekrav.
I tillegg hadde Equinor, som skulle ta imot riggene, en lang liste med ønsker som ble utført.
COSLDrilling Europe har WPA et nært forhold til, og vi utfører jevnlig oppdrag offshore og på deres base ved CCB.